We werken met verschillende vervoerders, afhankelijk van het type verzending.
PostNL: De meeste pakketten gaan met PostNL. Levering is dan doorgaans de volgende dag, met uitzondering van de zondagen. Na het inpakken sturen we een tracking naar uw email en uw account bij 4goodz van PostNL. Deze tracking krijgt pas een vervolgscan na het sorteren door PostNL. Tot die tijd zal er staan “pakket nog niet ontvangen door postnl of nog niet gesorteerd”. U kunt in de PostNL app zelf nog de levering aanpassen als wij het al verzonden hebben maar u toch de afleverlocatie of tijd wilt aanpassen.
Mocht u niet aanwezig zijn, dan probeert de vervoerder het bij buren af te geven. Anders komen ze nog eens terug. Na de tweede leverpoging gaat het pakket naar een pakketpunt van PostNL. U kunt in de PostNL app zien waar dat is. Er volgens sinds juli 2022 geen briefjes meer van gemiste levering. Dat staat alleen in de app vermeld.
Indien een pakket bij een pakketpunt niet opgehaald is na een week, gaat een pakket terug naar ons magazijn. Hierna zullen we het pakket crediteren aan u als ongewenst pakket.
XXL pakket: Voor pakketten die zwaarder zijn dan 30kg of groter zijn dan de maximale maatvoering van PostNL hebben (zoals bijvoorbeeld grote hondenbenches) leveren we via XXL pakket. XXL pakket levert doorgaans in 2 a 3 werkdagen na bestelling. XXL pakket meldt zich zelf bij u voor de aflevering.
Mocht u niet aanwezig zijn, dan komt XXL pakket nog eens terug. Na de tweede leverpoging gaat het pakket retour aan ons magazijn. Hierna zullen we het pakket crediteren aan u als ongewenst pakket.
DPD: DPD levert alleen op werkdagen, dus niet in het weekend. Mocht u niet aanwezig zijn, dan probeert de vervoerder het bij buren af te geven. Anders komen ze nog eens terug. Na de tweede leverpoging gaat het pakket naar een pakketpunt van de vervoerder.
Andere vervoerders
Incidenteel kunnen we uitwijken naar andere vervoerders zoals GLS of DHL of Instabox. Dit ontstaat bijvoorbeeld als PostNL de hoeveelheid pakketten niet aan kan. Voor u betekent het niet veel verschil, de tracking die u ontvangt geeft aan via welke partij we verzenden. Mocht u niet aanwezig zijn, dan probeert de vervoerder het bij buren af te geven. Anders komen ze nog eens terug. Na de tweede leverpoging gaat het pakket naar een pakketpunt van de vervoerder.
Retour naar leverancier
Indien een pakket bij een pakketpunt niet opgehaald is na een week, gaat een pakket terug naar ons magazijn. Hierna zullen we het pakket crediteren aan u als ongewenst pakket.